Inimesed ei pruugi teada või mäletada, et nad on koguduse liikmed.
Kuidas aitavad kontakti võtmine ja koguduse andmebaaside korrastamine seda probleemi lahendada?

Ligimesearmastus – ühiselt elamise viis.
Jeesus andis meile käsu: “Ma annan teile uue käsu: armastage üksteist! Nõnda nagu mina teid olen armastanud, armastage teiegi üksteist! Sellest tunnevad kõik, et te olete minu jüngrid, kui te üksteist armastate.”
Johannese 13:34-35
Koguduse elu keskmes on ligimesearmastus. Iga inimene on oluline ja väärib, et teda tuntakse. See tähendab, et keegi teab ta nime, telefoninumbrit ning hoolib tema heaolust. Koguduseliikmete vahelised sidemed aitavad tagada, et keegi ei jääks üksinda ning vajadusel on olemas toetus ja abi.
Religioonisotsioloogilised uuringud näitavad, et paljud inimesed, keda EELK kogudused peavad oma liikmeteks, ei tea või ei mäleta enam, mida tähendab koguduse liikmeks olemine. Seetõttu on oluline, et ristitud inimesed oleksid kaasatud koguduse osadusse ka ametlike andmete järgi. Nii saab kogudus oma liikmetega suhelda ja tugevdada kogukonnatunnet.

1. Kuuluvuse tugevdamine ja meeldetuletamine
Sihipärane ja hooliv suhtlemine aitab tugevdada koguduseliikmete vahelist sidet ning loob aluse tugevale ja hoolivale kogukonnale.
- Isiklik tervitamine: Koguduseliikmete isiklik tervitamine suurendab kogudusse kuulumise tunnet.
- Külastused ja telefonikõned: Sihipärane kontakti võtmine aitab liikmetel meelde tuletada nende kuuluvust kogudusse ning vastata nende küsimustele ja muredele.

2. Eelduse loomine suhtlemiseks
Kontaktandmete ajakohastamine: Andmebaasi (elukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, vanus) korrastamine tagab, et kogudus teab, kuidas liikmetega parimal viisil ühendust saada.
3. Regulaarne ja süsteemne suhtlemine
- Meililistid ja teavitused: Korrektsed andmed võimaldavad luua toimivad meililistid, mille kaudu liikmeid regulaarselt teavitada koguduse tegemistest ja üritustest.
- Suhtlemine ja vaimulikud üritused: Koguduseliikmete omavaheline suhtlemine innustab neid aktiivsemalt osa võtma koguduse elust.
4. Probleemide lahendamisele suunamine ja tagasiside kogumine
- Kuulamine ja abistamine: Koguduse vabatahtlikud ja töötajad saavad liikmete muresid kuulata ja vajadusel abi pakkuda.
- Tagasiside: Liikmete tagasiside aitab kogudusel paremini mõista inimeste vajadusi ja ootusi.
5. Usalduse ja läbipaistvuse suurendamine
- Selged teated ja eesmärgid: Kui liikmed teavad, et andmete korrastamine ei ole seotud ainult annetuste kogumisega, suureneb usaldus koguduse vastu.
- Konfidentsiaalsus: Andmete turvaline ja konfidentsiaalne käsitlemine tugevdab liikmete kindlustunnet ja usaldust koguduse suhtes.